poster3-a

Revit Architecture Revit MEP Revit Structure آموزش آموزش نرم افزار های BIM اخبار اخبار داخلی برنامه برگذاری کلاس ها و ورکشاپ ها توسعه BIM در ایران مدرسه BIM ایران

دوره آموزشی نرم افزار Revit Architecture 2017

ارسال شده توسط بیم اسکول

دوره آموزشی نرم افزار Revit Architecture 2017Reviewed by علی بافنده on Nov 5Rating: 5.0دوره آموزشی نرم افزار Revit Architecture 2017گروه آموزشی مدرسه BIM ایران در نظر دارد تا دوره آموزشی نرم افزار 2017 Revit Architecture رو در جهت افزایش سطح بهره وری اساتید ، دانشجویان و فعالین عرصه طراحی معماری برگذار کند ، این دوره به صورت کاملا تخصصی بوده و صفر تا صد استفاده از این نرم افزار را مورد پوشش قرار می دهد .

poster1-a

اتودسک رویت (به انگلیسی: Autodesk Revit) نرم‌افزار مدل‌سازی اطلاعات ساختمان هست که برای استفادهٔ مهندسان معمار، عمران و تاسیسات کاربرد دارد و برای مدل‌سازی سه‌بعدی و ترسیم جزئیات ساختمانی کاربرد دارد.

این برنامه به کاربران توان طراحی ساختمان و سازه و مولفه های آن به صورت سه بعدی (۳D)، یادداشت و علامت گذاری با عناصر دوبعدی و دسترسی اطلاعات ساختمانی از پایگاه داده های مدل ساختمان را می دهد.

این نرم‌افزار به علت قدرت بالای خلق اثر در نرم‌افزارهای مهندسی از ریشهٔ revitalization :به معنای حیات بخش و زندگی آفرین و revitalize: به معنای تجدید حیات وقدرت و زندگی تازه دادن (به)، باز زنده ساختن …}} گرفته شده است. رویت قادر به گردآوری اطلاعات و مدل سازی ساختمان به گونه ای ۴ بعدی (قابلیت مدیریت مالی و هزینه تولید و مصرف بر پایه زمان علاوه بر ترسیم سه بعدی را ۴D BIM می‌نامند.) با ابزاری برای طرح ریزی و ردیابی طبقات مختلف در شیوه ی زندگی ساختمان، از مفهوم تا ساخت و ویرانی پس از آن است.

خصوصیات :

این نرم‌افزار دارای سه نسخهٔ معماری، عمران و تاسیسات است که بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شوند و با استفاده از افزونه BootCamp بر روی سیستم عامل مک نیز نصب خواهد شد. این برنامه هم روی پروسسورهای ۶۴ بیت و هم ۳۲ بیت اجرا میشود.چند ویژگی مهم این نرم‌افزار به شرح زیر است:

  1. سادگی و سرعت یادگیری آن
  2. افزایش سرعت و دقت ترسیم و همچنین تغییر نقشه‌ها
  3. ترسیم همزمان ۳بعدی و ۲ بعدی نقشه‌های ساختمان
  4. تبدیل سریع نقشه‌های فاز ۱ به نقشه‌های فاز ۲
  5. ارتباط همزمان نقشه‌های معماری با نقشه‌های سازه و تاسیسات و اعمال همزمان تغییرات بین این نقشه‌ها
  6. حذف خطاهای انطباق نماها و پلانها و مقاطع
  7. امکان انجام مطالعات اقلیمی (نور و سایه) بر روی ساختمان
  8. امکان تعریف استانداردهای ساخت در تجهیزات ساختمان
  9. محاسبه متره ساختمان و تغییر سریع آن در صورت تغییر نقشه‌ها
  10. قابلیت ارتباطی با دیگر نرم‌افزارهای BIM از طریق IFC و نیز اتوکد , ۳Dmax (ورودی و خروجی)
  11. امکان طراحی حجمی و تبدیل آن به نقشه‌های اجرایی

گروه آموزشی مدرسه BIM ایران در نظر دارد تا دوره آموزشی نرم افزار ۲۰۱۷ Revit Architecture رو در جهت افزایش سطح بهره وری اساتید ، دانشجویان و فعالین عرصه طراحی معماری برگزار کند ، این دوره به صورت کاملا تخصصی بوده و صفر تا صد استفاده از این نرم افزار را مورد پوشش قرار می دهد .

همچنین لازم به ذکر می باشد که این دوره به صورت کاملا رایگان می باشد و مباحث این دوره توسط تیم مدرسین BIM School به مدیریت استاد علی بافنده تهیه شده .

نکات قابل توجه برای کاربران قبل از شرکت در این دوره :

این دوره مطابق با استاندارد های خود شرکت اتودسک می باشد که مباحث را از سطح مبتدی تا تخصصی مورد پوشش قرار می دهد .

تمامی قسمت های نرم افزار رویت ، به صورت پارامتر به پارامتر با تمامی جزئیات همراه با مثال های کاربردی آموزش داده می شود .

پس از فراگیری مباحث ، اشاره به نکات و ترفند هایی می شود که می تواند باعث افزایش بهره وری شما عزیزان شود .

این آموزش ها در قالب فیلم بوده که از طریق کانال و گروه های تلگرام ، سایت و همچنین شبکه های اجتماعی مختلف ارائه می شود اما پرسش و پاسخ پیرامون مباحث این دوره از طریق تلگرام صورت می گیرد .

همچنین نوع آموزش این دوره به سبکی کاملا متفاوت ارائه شده که بتواند سرعت و دقت کاری شما را در هر مرحله افزایش دهد .

در نظر داشته باشید حتی کسانی که تا بحال با هیچ کدام از نرم افزار های طراحی کار نکرده اند و آموزشی در این رابطه ندیده اند می توانند به راحتی از این دوره استفاده نمایند ، زیرا در هر قسمت در صورتی که نیاز به نرم افزار خاصی باشد ، آموزش آن بخش هم در نظر گرفته شده است .

اما این دوره برای چه کسانی می تواند مناسب نباشد ؟

همانطور که اشاره کردیم این دوره به صورت کاملا اصولی مباحث را مورد بررسی قرار داده ، و از هیچ نکته ریز یا درشتی عبور نکرده ، پس در نظر داشته باشید این دوره شاید برای کسانی که در نظر دارند این نرم افزار را در طول چند روز یاد بگیرند مناسب نباشند .

این دوره برای کسانی که این نرم افزار را صرفا برای بازار کار ایران می خواهند شاید مناسب نباشد ، زیرا به عقیده تیم آموزشی BIM School کسانی که از این دوره استفاده می کنند نباید خود را محدود به یک سری ترفند ها و دستور ها قرار دهند و باید تمامی قسمت های این نرم افزار تسلط داشته باشند .

در نهایت این دوره برای کسانی که این دید را دارند که نرم افزار رویت صرفا یک سری دستورات و ابزار های مختلف می باشد شاید مناسب نباشد زیرا ما تمامی تلاشمان را در این دوره داشتیم که نرم افزار Revit Architecture را به عنوان یک علم معرفی بکنیم نه صرفا یک نرم افزار .

سخن آخر نیز در نظر داشته باشید تیم آموزشی ما در این دوره سبک آموزشی را در نظر داشته که کاربر را صرفا محدود به یک سری تکنیک ها  ترفند ها قرار ندهد ، و کاربر ابتدا با تسلط به تمامی بخش ها به سطحی برسد که هرچه که در ذهن دارد بتواند در این نرم افزار پیاده سازی بکند .

حال برای دسترسی به آموزش های این دوره می توانید به کانال تلگرام به نشانی : https://telegram.me/BimSchool_Revit 2000px-Telegram_logo.svg.png (2000×2000)

برچسب , , , , , , , , , , , , ,

نوشته شده توسط بیم اسکول

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیم روشی برای انجام کارها به صورت گروهی و باهم است اطلاعات بیشتر